Wymiana paska rozrządu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • moleypoley
    Classic
    • 2014
    • 7

    Wymiana paska rozrządu

    sebastian7905, a ja wiedziałem, że będziesz mnie podpuszczał
  • kotpies
    Classic
    • 2013
    • 12

    #2
    Wymiana paska rozrządu

    Witam.
    Co ile kilomentów lub co jaki okres czasu wymienia się pasek rozrządu?
    Przejechałem już 145.000 km. Pierwsza wymiana była po 90.000 km - a teraz kiedy?



    [ Dodano: Pią 30 Sie, 13 10:06 ]
    A dodatkowo jaki jest koszt wymiany paska (częśi + robocizna w ASO i w innym warsztacie)?

    Komentarz

    • krzychuuu80
      Drive
      • 2013
      • 93

      #3
      z tego co ja wiem to paski są na 60000 i na 90000
      ja dzisiaj właśnie odebrałem swoją octavie po wymianie rozrządu cena u znajomego mechanika na lepszych częściach (nie chińskie badziewia) wg faktury 775 zł łącznie 900 zł z robocizną

      Komentarz

      • robekcool
        RS
        • 2009
        • 2041
        • Octavia II (1Z3)
        • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        kotpies, benzyny zmieniaj co 90kkm. Koszt wraz z wymianą ( rozrząd, pompa)- 600.krzychuuu80, do tdi koszt części z pompą śmiało 600 ( np.rouville) + wymiana zależnie od regionu...
        www.k-mot.pl
        Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
        Autoholowanie.
        Robert Kulma

        Komentarz

        • kotpies
          Classic
          • 2013
          • 12

          #5
          Dzwoniłem do ASO Skody. Pan od spraw technicznych powiedział, że na pasek rozrządu mam gwarancję na kolejne 90.000 km. Kiedy powiedziałem mu, że na forum internetowym są opinie, że wymiana powinna nastąpić po 60.000 km usłyszałem odpowiedź, że producent daje gwarancję na 90.000 km więc nie ma pośpiechu z wcześniejszą wymianą.

          Czy są może jakieś objawy wynikające z już zużytego paska rozrządu ??

          Komentarz

          • MAREN
            Classic
            • 2013
            • 10

            #6
            Witam.
            Czy te 90 000 km tyczy się wszystkich benzyn ? Mi chodzi o 1,8 T 132 kW. Słyszałem opinię, że jeżeli pasek orginał to 90 tys. jeżeli zamiennik to 60 tys. Czy to prawda ?

            Komentarz

            • robekcool
              RS
              • 2009
              • 2041
              • Octavia II (1Z3)
              • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              1.8T spokojnie przelata 90kkm. Sprawdzone nie raz na zamiennikach.
              www.k-mot.pl
              Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
              Autoholowanie.
              Robert Kulma

              Komentarz

              • krzys301
                Ambiente
                • 2007
                • 244
                • Octavia I (1U2)
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                #8
                1.8 T 150 KM ma 1 wymiane po 180 tyś km, następna bym juz tak nie ryzykował

                Komentarz

                • Marian 2
                  L&K
                  • 2007
                  • 1086
                  • Octavia I combi (1U5)
                  • AQY 2.0 MPI 115 KM

                  #9
                  W silnikach benzynowych można śmiało wymieniać pasek po 180000 km. W tych silnikach pasek nie jest mocno obciążony (w przeciwieństwie do TDI), gdyż oprócz wałka rozrządu napędza tylko pompę wody i nic więcej. W 2.0 AQY wymieniałem po 180000 km (tak zresztą było w instrukcji obsługi). Pasek nie wykazywał żadnych niepokojących śladów zużycia. Oczywiście można częściej tylko po co, jeżeli po zdjęciu osłony można wzrokowo sprawdzić stan paska. Zaznaczam jeszcze raz że nie dotyczy to TDI, gdyż w tych silnikach pasek jest bardzo mocno obciążony i tam konieczna jest wymiana co 90000 km.

                  Komentarz

                  • ruwado
                    RS
                    • 2009
                    • 14887
                    • Octavia IV (NX3)

                    #10
                    Zamieszczone przez Marian 2
                    W silnikach benzynowych można śmiało wymieniać pasek po 180000 km
                    no ale np. 1.6 BFQ ma co 90.000 km
                    pozdrawiam - Darek

                    Komentarz

                    • śliweers
                      Drive
                      • 2013
                      • 71

                      #11
                      1,9 tdi co 90tys km
                      1,6 i 1,8 co 90 tys km
                      1,4 16v co 60tys
                      jezeli nie osiagnieto okresu wymiany po przez przebieg nalezy wymieniac co 5-6 lat
                      Mój Szkodnik O1 ASZ
                      Pilnie poszukuje kpl zderzak przód octavia rs(z kratkami)oryginalny ewentualnie po znalezieniu do sprzedania kpl zderzak po facelift

                      Komentarz

                      • strazakp
                        Elegance
                        • 2008
                        • 819
                        • Octavia II (1Z3)
                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                        #12
                        ja się właśnie zastanawiam nad wymianą kpl. rozrządu po okresie 5 lat (właśnie mija), bo co do przebiegu to od ostatniej wymiany (5 Lat) zrobiłem 32tys km....TAK, 32000km! ))
                        Czy okres w latach ma też jakieś znaczenie? Bo gdybym patrzał tylko na przebieg, to pewnie bym wymianiał za 10 lat.
                        strazakp

                        Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                        Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                        Komentarz

                        • samtech84
                          Elegance
                          • 2008
                          • 988
                          • Octavia I (1U2)
                          • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                          #13
                          strazakp, Myślę, że rok możesz jeszcze spokojnie pojeździć. Sprawdź tylko czy pasek nie jest jakiś zaoliwiony i czy nie widać poprzecznych pęknięć na górnej powierzchni.

                          Komentarz

                          • strazakp
                            Elegance
                            • 2008
                            • 819
                            • Octavia II (1Z3)
                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                            #14
                            Do wymiany rozrządu (w tym paska) składnia mnie jedynie to, że od jakiegoś czasu piszczy mi (diagnoza mechanika) rolka napinająca pasek rozrządu. Pisk jest tylko przez ok 1-2 min po odpaleniu silnika po dłuższym (kilkunastu godzinnym) postoju.
                            Natomiast nie bardzo uśmiecha mi się wymieniać i wydawać kase, bo planuje sprzedać auto na najbliższą wiosnę/lato (przez ten czas zrobię pewnie nie więcej niż 3000km).
                            strazakp

                            Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                            Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                            Komentarz

                            • BOODZISZ
                              Ambiente
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 235

                              #15
                              Koledzy mam pytanie nietypowe. Czy przed wymianą rozrządu mozna wymieniać olej czy robi sie to przy okazji wymiany pasków.
                              Chodzi o to że mija termin zmiay oleju ale i rozrządu. Tylko z olejem jadę w każdej chwili a na pasek chcę sie umówić na grudzień.

                              Komentarz

                              • mattyah4x4
                                Rider
                                • 2013
                                • 664

                                #16
                                a jakie to ma znaczenie ?
                                tzn. co ma olej do wymiany napędu rozrządu, pędzonego paskiem :shock:

                                jakby to był łańcuch rozrządu, z napinaczem olejowym - to jeszcze....
                                Diesel Service Śmietana
                                43-210 Kobiór
                                ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

                                uwaga
                                nie robimy pompowtryskiwaczy

                                Komentarz

                                • knrdlvn
                                  Drive
                                  • 2012
                                  • 54
                                  • Octavia I combi (1U5)
                                  • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                  #17
                                  Panowie rozmawiałem przed chwilą z pracownikiem Continentala w sprawie doboru części do AXRa, i dowiedziałem się że przy moim przebiegu (187kkm) może zachodzić konieczność wymiany tłumika drgań skrętnych. Ktoś może mi naświetlić bliżej temat jak zweryfikować czy część już się "wyeksploatowała".
                                  Kto nie pije z nami, pije przeciwko nam!

                                  Komentarz

                                  • BOODZISZ
                                    Ambiente
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 235

                                    #18
                                    Zamieszczone przez mattyah4x4
                                    a jakie to ma znaczenie ?
                                    tzn. co ma olej do wymiany napędu rozrządu, pędzonego paskiem :shock:

                                    jakby to był łańcuch rozrządu, z napinaczem olejowym - to jeszcze....
                                    Nie wiem dlatego spytałem, ale dzięki za odp.

                                    Komentarz

                                    • strazakp
                                      Elegance
                                      • 2008
                                      • 819
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                      #19
                                      Ja mam pytanie: czy jak się wymienia rozrząd to zawsze mechanik musi ustawić kąt wtrysku?
                                      strazakp

                                      Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                                      Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                                      Komentarz

                                      • Maicroft
                                        Moderator
                                        S_OCP MemberModeratorr
                                        • 2004
                                        • 25757
                                        • Audi

                                        #20
                                        Zawsze ma skontrolowac i w razie czego ustawic.
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz

                                        • strazakp
                                          Elegance
                                          • 2008
                                          • 819
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                          #21
                                          ok, dzięki. pytam bo dzwoniąc z pytaniem o koszt wymiany, zapytałem również włąśnie o to czy ustawia kąt wtrysku. Powiedział że nie ma takiej możliwości/sprzętu ale kuzyn niedaleko w pobliskim warsztacie może to zrobić.

                                          [ Dodano: Pią 22 Lis, 13 18:48 ]
                                          Podzwoniłem dziś trochę po różnych warsztatach w Gdańsku i okolicy pytając o cenę.
                                          W Gdańsku koszt robocizny (nie biorę pod uwagę ASO), to 300-400zł, natomiast już 20-30 km od Gdańska spokojnie można to zrobić za 200zł. Ten za 200zł jest poleconym mechanikiem przez kolegę, który specjalizuje się w VAG i jest solidny.
                                          Kwestia części... Mogę kupić sam albo mechanik/warsztat kupi. Tutaj też jest różnie... Niektórzy chcą sporo zarobić na częściach i sprzedają kpl. z pompą wody nawet za 900zł (Bosch lub Ruville), a dla porównania ten mechanik, który robi za 200zł, kpl. rozrządu firmy INA ma za 600zł z paskiem Gates lub Conti dając przy tym rok gwarancji (jak dam swoje części to gwarancji on nie daje).
                                          Czy części firmy INA są OK???

                                          [ Dodano: Pią 22 Lis, 13 18:49 ]
                                          Postanowiłem jednak zrobić ten rozrząd w styczniu przyszłego roku.
                                          strazakp

                                          Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                                          Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                                          Komentarz

                                          • klekocix
                                            Rider
                                            • 2010
                                            • 479
                                            • Octavia I combi (1U5)
                                            • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                                            #22
                                            Co by nie zaczynać nowego tematu z rozrządem...


                                            Mam silnik ALH, przejechane ma na obecnym pasku 50tyś km, ale mija już 5 lat od chwili jego wymiany...

                                            Problem jest taki że jak pytałem się u:

                                            - mechanika to stwierdził, że w tym samochodzie występują 2 rodzaje rolek napinających i cena kompletnego to 600-800zł w zależności o wersji tych rolek i jaki mam wyjdzie dopiero po rozebraniu (z VINu nie da się odczytać)

                                            - sprzedawcy w hurtowni to stwierdził, że w tym silniku są 2 rodzaje ale pasków a rolki są jednakowe i że cena kompletnego rozrządu to ok. 450-500zł i jaki mam wyjdzie dopiero po rozebraniu (z VINu nie da się odczytać)

                                            - ludzi sprzedających części na forum OCP to dostałem konkretną ofertę na jeden rozrząd i nikt nie pytał się mnie o numer VIN auta ani nie informował, że mogę kupić rozrząd nie pasujący do mojego auta.

                                            Troszkę zgłupiałem... Komu wierzyć?
                                            Freshtimers.pl, czyli mój mały fanpage z samochodami na wielkim Facebooku

                                            https://www.facebook.com/Freshtimers

                                            Komentarz

                                            • strazakp
                                              Elegance
                                              • 2008
                                              • 819
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                              #23
                                              klekocix Popatrz np na Allegro i tam masz w opisie do jakiego modelu silnikowego pasuje.
                                              Np tutaj http://allegro.pl/rozrzad-pompa-skod...671802970.html
                                              Masz komplet rozrządu z pompą wody dobrej firmy za 509zł. W tabeli jest że do ALH pasuje (do mojego ASV też jest ten sam).
                                              W razie wątpliwości dzwonisz do sprzedawcy i jak jest ok to kupujesz.
                                              Ja tak kupowałem 5 lat temu przez allegro sugerując się jedynie opisem na aukcji i było wszystko OK.
                                              strazakp

                                              Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                                              Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                                              Komentarz

                                              • robekcool
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 2041
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                                                #24
                                                Na tą chwilę rozrząd np. skf 440+125 pompa rouville , ori rozrząd 510.
                                                www.k-mot.pl
                                                Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                                                Autoholowanie.
                                                Robert Kulma

                                                Komentarz

                                                • elemenateur
                                                  Elegance
                                                  • 2007
                                                  • 803

                                                  #25
                                                  Rozrząd w tych autach był albo na 3 (bardzo rzadki przypadek), albo na 4 rolkach. Rolki się pokrywają, co znaczy, że najwyżej jedna Ci zostanie. Pasek też był jeden, tylko od pewnego momentu zaczęli wkładać wzmocniony (teoretycznie na 90tkm), wymiary są te same. Ten Gates z aukcji nie jest wzmocniony.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...